Jak pozycjonować fanpage na Facebooku SEO Facebook

Profil firmowy na Facebooku fanpage coraz częściej staję się dla firm bardzo ważnym narzędziem wykorzystywanym w marketingu w Internecie. Niewiele osób jednak wie ,że Facebook daje nam możliwość uzyskania większego ruchu na naszym fanpge poprzez wykorzystywanie sprawdzonych metod pozycjonowania i optymalizacji serwisów www – Search engine optimization (SEO).

Od czego zacząć?

Wybierz najlepszą nazwę dla swojej strony Facebook – i nie zmieniaj jej
Wybór odpowiedniej nazwy dla twojego fanpage ma kluczowe znaczenie. Dobierzmy nazwę strony zawracając uwagę na to aby nie przesadzać z umieszczaniem słów kluczowych , całych fraz np.: Okna plastikowe okna drewniane Oknospol bo to tylko zaszkodzi, zniechęci odwiedzających fanpage i nasi fani będą mniej skłonni do udostępniania treści z naszego profilu firmowego na swoich profilach. Pomijam też fakt , że tak wyglądająca nazwa naszej strony jest mało estetyczna.

Nie wybieraj  nazwy ogólnej np. Okna , ponieważ strona na Facebooku jest przeznaczona do autentycznego reprezentowania firmy, marki i osobistości.
Jeśli wybierzesz już nazwę dla twojej strony , nie zmieniaj jej. Facebook używa nazwy strony w tytule strony i Google zbierając informacje o naszej stronie indeksując ją pod taka nazwą. Tytuł strony ma duży wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach i jeśli okaże się , że dobraliśmy go odpowiednio i nasza pozycja w indeksie jest wysoka po zmianie nazwy  możemy tylko na tej operacji stracić.

Przykład:

Tak wyszukiwarka Google indeksuje fanpage: nazwa strony=tytuł strony


Wybierz najlepszy URL dla twojego fanpage
zobacz jak to zrobić

Powinno się wybrać URL łatwy do zapamiętania przez użytkownika. Wiele osób uważa , że w URL strony na FB powinno być zawarte słowo kluczowe. Jeśli chcemy używać w adresie fanpage ogólnych słów kluczowych może dojść do sytuacji kiedy Facebook zawiesi nasz profil lub zmusi nas do zmiany nazwy. Taka możliwość jest przewidziana regulaminem Facebooka  i trzeba się z tym liczyć. Pomijam fakt , że wiele adresów na FB z popularnymi słowami kluczowymi jest już zajęta🙂 Zatem najbezpieczniej jest wybrać nazwę odwołującą  się do naszej firmy , marki np.: facebook.com/firma

Przykład:

Tak wyszukiwarka Google indeksuje fanpage: URL fanpage

Używaj słów kluczowych w postach Podobnie jak w przypadku pozycjonowania serwisów www

zobacz więcej na ten temat

Wypełnij tekstem zakładkę „Informacje” tak aby zwiększyć liczbę słów kluczowych.

Zakładka „Informacje” spełnia tu podobną role jak meta tag description zawarty w kodzie HTML stron www .W „Informacjach” mamy do dyspozycji pola zawierające bardzo ważne z punktu indeksowania w wyszukiwarkach dane opisowe strony. Pamiętajmy aby wypełnić je ponieważ dają możliwość umieszczanie ważnych dla nas słów kluczowych oraz linków zewnętrznych i wewnętrznych co wpływa na wyniki indeksowania strony w wyszukiwarkach.

Przykład:

„Informacje” na fanpage -zaznaczony kolorem fragment pojawia się w Google jako opis strony

Tworzenie zakładek

Zobacz jak zrobić zakładkę na fan page

Zakładka daje nam bardzo duże możliwości związane z pozycjonowaniem naszego fanpage.

Możemy moderować tytuł zakładki, wyróżniać słowa kluczowe w zawartości  tekstowej, linkować  skierowując użytkownika na inne zakładki naszego fanpage lub inne serwisy.

zobacz więcej na ten temat

Jak to wygląda w praktyce:

Przykład akcji Greenpeace Obudź susła.Wpisujemy w okno wyszukiwarki frazę  „obudź susła” ,zakładka profilowa pojawia się na trzeciej pozycji.W tym wypadku w pozycjonowaniu pomaga tytuł zakładki. Oczywiście inaczej wszystko wygląda jeśli chcemy pozycjonować stronę na bardzo popularna frazę:-)

Tworzenie notatek –  podobne możliwości jak wyżej.

Linki w postach

Dodawanie  zdjęć, galerii z opisem używając słów kluczowych ważnych dla twojej branży, opisanie słowami kluczowymi zdjęcia profilowego.

Opisanie słowami kluczowymi tworzonych wydarzeń na Facebooku

Umieszczanie filmów z YouTube’a – Google jest właścicielem YouTube i na pewno wpłynie to na indeksowanie twojego fanpage

Integrowanie  fanpage z innymi serwisami

zobacz więcej na ten temat

Angażowanie fanów
Google zwraca uwag na sieć wzajemnych powiązań pomiędzy profilami fanów a naszym fanpage. Im więcej będzie udostępnianych treści z naszej strony na profilach naszych fanów tym lepiej będzie indeksowana nasza strona.

Regularnie zamieszczane nowych treści na tablicy

***

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s