Jak przygotować naszą firmę na kryzys wywołany w social media?

Social media są niezwykle przydatne w marketingu i reklamie ale mogą też doprowadzić do kryzysu w naszej organizacji. Jak przygotować naszą firmę na kryzys wywołany w social media?

1. Traktuj social media poważnie

Wiele firm, które zaczynają wykorzystywać social media w marketingu i reklamie nie doceniając znaczenia mediów społecznościowych traktując je jako przejściową modę. Ponad to uważają ,że mają pełną kontrolę nad treściami umieszczanymi na profilach firmowych moderując zarówno pochlebne jak i krytykujące posty.

 Rozpoczynając działania w mediach społecznościowych musimy zrozumieć że jest to narzędzie ,które może przynieść nam ogromne korzyści związane z promocją naszej firmy w Internecie, ale także narzędzie ,które może doprowadzić naszą organizacje do bardzo poważnego kryzysu.

Twój pierwszy krok – doceń znaczenie mediów społecznościowych i przeznacz na to odpowiednie środki.

2.Nie ignoruj

Użytkownik napisał o nas źle w poscie umieszczonym na naszym profilu w social media. Najgorsze co można zrobić to udawać , że nic się nie stało i usunąć post .Bardzo często zastanawiamy się co odpisać zwlekając nawet parę dni z odpowiedzią .Międzyczasie na forum jest już burzliwa dyskusja na temat naszego produktu,firmy.

 Pamiętaj, że informacje w Internecie podróżują bardzo szybko, i że cisza z naszej strony będzie wyglądać jak próba „wybielania” problemu. Nie bój się stawić czoła komentarzom.

Dyskutujmy z innymi użytkownikami to jest najlepsza droga do rozwiązania problemu. Nigdy nie usuwaj niepochlebnych komentarzy.

 3.Kryzys powstaje we wszystkich social media

Kryzys pojawia się na początku np. na Facebooku następnie Twitterze, blogu, i wreszcie dyskusją o problemie wszyscy na rożnych social media. Jeśli chcemy rozwiązać problem musimy zaangażować się na wszystkich frontach jednocześnie.

4. Angażuj

Rzeczywiście, zaangażowanie jest kluczowym słowem. Większość firm wciąż zakłada ,że działanie za pośrednictwem social media to forma jednokierunkowej komunikacji. W przypadku problemu nie nawiązują dialogu z fanami a w odpowiedzi na zarzuty decydują się po prostu na wydanie oświadczenia.

To nie jest wystarczające i nie załatwia sprawy. Należy uznać, że wszystkie media społeczne obejmuje dwustronny dialog, i trzeba być przygotowanym na rozmowę. Działając w social media powinniśmy być gotowi do zaangażowania się w dyskusje z krytykującymi naszą organizację użytkownikami.

5.Reaguj od razu na problem

Słuchaj fanów,naprawiaj błędy i rób wszystko aby błędy się nie powtórzyły.

6.Opracuj strategie  zarządzania kryzysowego

Warto pomyśleć z wyprzedzeniem o strategii działania w przypadku pojawienia się problemu.
Przygotujmy plan działania, delegujmy zadania zarządzania kryzysowego do konkretnej jednostki lub zespołu.

Przygotujmy się na sytuacje gdy kryzys wybucha w weekend poza naszymi godzinami pracy-jak i kto będzie od razu reagował.

Upewnij się, że plany są zapisane, i że są sprawdzane na bieżąco.

****

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s