Pozycjonowanie serwisu – linki zewnętrzne

Pozycjonowanie serwisu po przez pozyskiwanie odsyłaczy zewnętrznych – linki prowadzące na naszą stronę www.

Bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest zdobywanie linków do naszej strony. Nas interesują tylko te wartościowe, mocne linki. Zdobywając odsyłacze zewnętrzne pamiętajmy o jakości nie o ilości. Kilka naprawdę mocnych linków daje zdecydowanie lepszy efekt niż 100 linków pozyskanych ze słabych katalogów lub stron. Starajmy się zdobywać linki z katalogów, stron z podobną tematyką jak nasz serwis.
Prostym sposobem zdobywania linków jest wymiana linków z innymi serwisami. My umieszczamy link do innego serwisu a serwis do naszej strony. Pamiętajmy przy takiej wymianie o tzw.złym sąsiedztwie. Zwróćmy uwagę na to czy strona na której umieściłeś link nie łamie prawa lub zawiera treści pornograficzne.

Może także umieszczać odsyłacze zewnętrzne do naszej strony w katalogach SEO.

Dodając wpis do katalogu zwracajmy uwagę na następujące elementy:

  • Wpisy rozkładamy w czasie najlepiej przez pierwsze miesiące ograniczamy się do kilku, kilkunastu na dzień dodając link do naprawdę mocnych katalogów lub stron www.
  • Zdobywajmy odnośniki systematycznie i powoli
  • Dbajmy o unikalność wpisów
  • Przygotujmy opis max 300 znaków wraz z słowami kluczowymi
  • Pamiętaj o dodaniu wpisu do odpowiedniej kategorii

Wymieniając się odsyłaczami zwróćmy uwagę na prawidłową konstrukcję, kod HTML naszego linku:

Jak sprawdzić czy strona ,katalog do którego dodajemy nasz serwis są wartościowe?

Przed wymianą linkami sprawdźmy czy strona z którą się wymieniamy ma kopie przechowywaną przez wyszukiwarkę.

Brak kopi to dla nas sygnał, że witryna jest źle indeksowana przez wyszukiwarki i wymiana linkami będzie dla nas bezwartościowa. Innym ważnym elementem przed dodaniem linku jest sprawdzenie czy w kodzie strony do, której dodajemy nasz odsyłacz nie umieszczono atrybutu: rel=”nofollow”
blokującego podążanie za odnośnikami. Dodając odsyłacz sprawdźmy także Page Rank PR serwisu z, którym się wymieniamy linkami.

Page Rank (PR) to metoda nadawania stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość; wartość PR zależy głównie od współczynnika Link Popularity (LP).Strony o wysokim PR mają przeważnie lepszą pozycję w wyszukiwarkach oraz wyższą oglądalność.Należy pamiętać, że PR jest tylko jednym z wielu czynników decydujących o pozycji danej strony wśród wyników wyszukiwania.(źródło:ranking.net.pl) Sprawdź PR strony: http://www.ranking.net.pl

Na koniec jak sprawdzić ile linków prowadzi do naszej strony.
Korzystamy z zapytania przy pomocy operatora, który wpisujemy w okno wyszukiwarki Google:
link:www.nazwa.domena/ – wyświetli listę linków do strony.

Zobacz także inne wpisy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s