E-MAIL MARKETING – CZYLI JAK WYSŁAĆ PROFESJONALNY NEWSLETTER

e-mail marketing

Wysyłając profesjonalny mailing kieruj się niestepującymi zasadami

* Jeśli zbierasz adresy e-mail potrzebna jest jasna informacja co i jak często będzie na te adresy wysyłane.
* Zawsze stosuj metodę double opt-in.
* Wysyłki powinny być cykliczne i regularne. Dobrą częstotliwością jest raz na 2 tygodnie. Zawsze dodawaj stopkę formalną oraz link rezygnacji.
* Przy zbieraniu e-mailu należy (choć bez przesady) zbierać inne przydatne informacje o użytkowniku. Baza e-maili powinna być dobrze posegmentowana, co pozwoli lepiej stargetyzować wysyłki.
* Zawsze pamiętaj o teście antyspamowym. Przeprowadzą też test klienta pocztowego.
Stosuj testy A/B, aby zwiększyć skuteczność wysyłki. Pamiętaj, aby testować jeden parametr (element) e-maila na raz.

Jak zbudować bazę adresów e-mail

* Integracja formularza kontaktowego w serwisie z zapisem na newsletter.
* Propozycja zapisu na newsletter we wszelkiej korespondencji transakcyjnej, w sklepach internetowych.
* Zbieranie adresów e-mail w realu, przy różnych okazjach (konferencje, wydarzenia etc.).
Konkurs, głosowanie, gra, serwis społecznościowy (dobry PR, a czasem efekt wirusowy).

Baza adresów e-mail – segmentacja i „higiena”

* W momencie, gdy mamy już bazę adresów e-mail, dążymy do jak najlepszej jej segmentacji.
* Kryteria mogą być podstawowe (np. demograficzne), ale im więcej wiemy o naszych użytkownikach (ich zainteresowaniach, potrzebach), tym celniej możemy kierować do nich naszą ofertę.
* Uwaga: Jeśli adres e-mail jest w wielu segmentach bazy jednocześnie należy uważać, aby użytkownik nie dostawał od nas zbyt wielu e-maili w krótkim czasie.
* Z bazy należy „czyścić” e-maile, z których nastąpiły twarde / miękkie odbicia (odpowiednia ich liczba z rzędu). Im mniej „martwych” adresów w naszej bazie, tym lepiej.

Zasady dotyczące samego e-maila

* Pole „od” konstruować można na 3 sposoby: „Imię Nazwisko”, ” Nazwa firmy „, ” Imię Nazwisko / Nazwa firmy ” ; należy testować która forma jest najwłaściwsza w naszym konkretnym przypadku.
* Tytuł wiadomości powinien być krótki i składać się z prostych ” żołnierskich” słów. W tytule warto stosować element pilności, ograniczyć ofertę czasowo.
* Stosujmy wersję HTML z dodatkową wersją tekstową ” pod spodem „.
* Celem e-maila jest nakłonienie użytkownika do przejscia na stronę docelową. Stosuj zatem prostą rzeczową komunikację. Stosuj krótkie wyraźne komunikaty, buttony oraz zachęty do kliknięcia.
* W treści wiadomości zaproponuj dodanie swojego adresu (nadawcy) do książki adresowej lub tzw. white listy.

Inne zasady e-mail marketingu, strona docelowa

* Nie kieruj użytkownika na stronę główną. Na cele kampanii e-mailowej stwórz odpowiednią stronę docelową (tzw. landing page).
* Strona docelowa musi być ” przedłużeniem” e-maila (grafika, logika, przekaz).
* Strona docelowa nie może zawierać zbyt wielu dróg ” ucieczki” . W końcu chcemy realizować na niej konkretny scenariusz (lead, sprzedaż etc.).
* E-maile sa z reguły sprawdzane w pracy. Zatem dobrym czasem na wysyłkę są godziny poranne lub okolice godziny 14-tej .

Jesteś zainteresowany e-mail marketingiem,chcesz wiedzieć więcej na ten temat zapraszam na szkolenie i warsztaty

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s